mandag den 21. maj 2012

Som dag og - kaotisk - nat

Modsætninger mødes - åh, jo!
E og jeg var en lille, bitte smule uenige i går morges. Alt ånder fred og gammen nu, men altså:
Hold nu kæft, hvor er vi bare forskellige nogen gange. Hvis E og jeg var ansat samme sted og skulle arbejde sammen om et eller andet projekt, så lover jeg med 120 % sikkerhed, at vi havde smadret hinanden inden, vi havde fundet på en titel til projektet.
Han arbejder efter et system med system på - sat i system. Og gerne med minutur til. Jeg arbejder med huskesedler, farvekoder, hov-jeg-skal-da-også-have-kigget-på-det-her, kaffe, læselæse, sms, hov-jeg-har-da-glemt-at, læselæse...
Og så kan E i ny og næ blive en lille, bitte smule træt af mig og min uoverskuelighed. For ja, hans metode er vildt effektiv, med mindre man, som jeg, bliver sindssygt demotiveret med stress på, af at arbejde sådan. For min metode er også sindssygt effektiv - hvis man altså ikke tænker som ham. Der er bare 100 måder at gøre tingene på, og jeg har aldrig i hele mit lange liv afleveret en opgave for sent! NÆVAR! Jeg bliver bare færdig på en helt anden måde end ham.. Og det kan sgu komplicere livet i lejligheden på Nørrebro en smule. (Især i mine eksamensperioder!)
Jeg har sagt det før, og siger det gerne igen: Det er en gave at være forskellige i et forhold, men måske nok en lidt besværlig gave fra tid til anden... Men det er også fedt en gang i mellem. Fx har hans systemtænkning lært mig at lave læseplaner, og jeg er begyndt at arbejde med konceptet "tidsplan", og min uoverskuelighed har (tror jeg nok) lært ham, at man ikke kan planlægge alt, og at nogen gange skal der være plads til alt det uplanlagte.
(og hvordan har vi så tænkt os at klare opdragelsen af lillen? Stay tuned... - men ved du hvad? Jeg tror sgu nok, det skal gå. Så kan hun også lære, at der er mange måder at tænke på. Og helt ærligt, vi er sgu da nået så langt, så kan vi sgu også opdrage hende på den ene eller anden måde..)
Nå, men alt er som sagt fryd og gammen - eller det bliver de i hvert fald på onsdag, hvor jeg er færdig med første runde af eksamenerne, og lillen er startet i vugger, så E kan komme ud i verden igen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar