lørdag den 26. maj 2012

Hvor blev hun af??

Så gik hun live på Facebook, hvorefter hun forsvandt fra jordens overflade... Ikke det smarteste træk, men der var noget sol, der skulle nydes, en mini der skulle kysses, og en mand der skulle aes, da han har forladt en stortudende mini, hver eneste dag hele ugen, for hun er nemlig startet i vugger, og ja, det går sgu ikke helt som planlagt. Ikke fordi det går voldsomt dårligt (har min pædagog-veninde efterhånden fået banket ind i hovedet på mig. "I har været der én uge!"), men nok fordi vi havde regnet med det ville være åh-så-nemt, fordi sådan er type, er mini jo... NÅ!

Men jeg har tænkt meget på jer i løbet af ugen. Jeg tænkte fx på jer, da jeg så hele slyngebarnsbevægelsen gå en lille smule over gevind. Fair nok, man mener børn har det bedst tæt på sine forældre, men når man en meget varm maj dag ser en stakkels pelsklædt(!) hund(!) svøbt ind i en slynge(!) og klistret ind til sin lettere svedige(!) ejer, så er der simpelthen nogen, der bør træde ind, knalde ham en over nakken og redde den sølle, dehydrerede hund ud af slyngen! Måske man skulle skrive til Tryg, eller hvem det nu er, der laver den der reklame med hunden i bilen, og sige, at vi har et meget mere presserende problem på kogende-hund-fronten. Hvor meget kan man have behov for berøring?

Nu sidder jeg så på det der Ærø med svigerfamilien. Hvis du endnu ikke har været her, så er det fuldstændig lig'som en Morten Korch-film - bare med farver. Alt er fint og yndigt, folk er glade, "derovre bor den gamle skolelærerinde", øen har aldrig set en sky, "næ hej, jamen det var da hyggeligt", solskoldede skuldre, kolde øl, "hvor er det længe siden, vi har set dig", friturestegte pandekager med æblesnask, "vi ses i morgen til kaffe", mikroskopiske huse i alle farver, "det er så min søn og barnebarn", svedige mænd og "goddag, kære fætter!". Alle (og jeg mener virkelig alle) er i familien med min svigerfar. Fx talte vi i dag med min svigerfars farfars kusines barnebarn. For dem ved vi jo alle, hvem er... Men er er hyggeligt. Vi er her fordi en fin skonnert (...det er en båd...jeg ved ikke, hvad en skonnert er, men de siger, det er sådan en, jeg har set...) skulle i vandet igen, og det er der nogen i min svigerfars familie (surprise!), der på et tidspunkt har haft noget at gøre med.

Nu er klokken så næsten ti. Mini har sovet i over to timer, og E har sovet i snart to timer (han trak den da til lidt over otte). Så jeg vil også give fortabt og erklære, at når man er på Ærø, er der alligevel ikke så meget at gå glip af efter 20.30...med mindre der selvfølgelig er flere pandekager!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar