fredag den 18. maj 2012

Børn og forårsaftner

Jeg sidder hos min søde veninde og læser til eksamen. Hun har lånt mig sin lejlighed, der ligger en spytklat fra min, mens hun er i Jylland, så jeg kan lege læsesal uden at skulle tænke over, hvornår læsesalen åbner og især uden at skulle høre på E, der sidder og spiller Diablo med stor glæde.
Nede i hendes gård er der en bunke børn, der leger, og der er noget virkelig hyggeligt ved larmen fra legende børn. Især om aftnen. Der bliver råbt en hel masse, så jeg har åbnet vinduet lidt, så jeg kan have dem som underlægningsmusik til min læsning. De leger krig - en mangfoldig krig, eller hvad man nu skal sige. Indtil nu har de i hvert fald haft både sværd, pistoler, flammekaster og vist også et par lyssværd i spil. Ikke så meget pis med, hvordan det virkelig er. (Fedt! Lige da jeg havde skrevet det, skærer en klar storesøster-stemme igennem med et "ja, ja, virkelig realistisk!"
Jeg vil vende tilbage til bøgerne, men synes lige, I skulle have det ultimative nu-er-det-sommer-lige-om-lidt-bevis:) Så kan man sende sine barndomssomre en lille tanke med gemmeleg i træerne, store kridtlege på vejen og rulleskøjten langs mure og plankeværker, så man havde noget at holde fast i HELE tiden.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar