torsdag den 14. juni 2012

En ganske enkelt fantastisk dag! - og så det andet

Lillen er blevet et helt år. Og vi har helt selv holdt hende i live! Who would have thought?!
Og det var en skøn dag. Hun var i sit es (da hun altså havde sovet...)
Vores lejlighed er nu fyldt med gaver, balloner, kagerester og flag. (At vi så i vores oprydningsiver formentligt har valgt at smide min venindes pose med hendes ting ud, er så til gengæld knapt så fedt. -og hvorfor lige veninden, der var gået bananas i overskud og havde bagt tre (!) kager i dagens anledning?!? Kunne det ikke havde min egen??? Eller mors? Hun kan jo altid bestikkes med et men-jeg-har-jo-lavet-lillen-til-dig-kram..)

Men udover det var alt fantastisk. Lillen havde SÅ god en dag og er i færd med at sove sig til energi igen. Hun sov 2.40timer i vuggeren i dag og faldt i søvn klokken lidt over fem her til eftermiddag. -Og hun sover stadig!
Så det bliver et kort og rodet (og kedeligt) indlæg, for jeg tør ikke rigtig gå for sent i seng. Jeg bliver suicidal af for lidt søvn. Og jeg tror helt ærligt ikke, hun tager en 14timers nat...men man har jo lov til at håbe!

Nå, men inden hun sov i vuggeren, var hun nederen...igen...igen....sagde pædagogen. Jeg tror, jeg er kørt lidt skævt af den ene pædagog. Hun virker vist nok glad for Lillen, og E er begejstret for hende. Men på en eller anden måde får hun mig til nærmest at undskylde, at jeg afleverer Lillen om morgenen. (Hørte fx mig selv sige, at "hun har altså sovet bedre i nat, og hun ER altså i bedre humør i dag, her til morgen" i morges - hvorefter hun stak i hyl.)
Jeg tænker, jeg på snedig vis skal have sagt, at når hun lettere irriteret siger, at Lillen har været hård/sur/pylret, så tænker man som mor (og jeg generaliserer lige på alle mødres vegne her), at hun synes, ens unge er roden til alt ondt.
Min logiske hjerne ved godt, at det (forhåbentligt??) ikke er det mest irriterende i verden at passe Lillen.....men jeg hører det stadig sådan. Og så er det ikke det fedeste at trisse ned i vuggeren igen og igen og aflevere dagens udyr. E siger, han ikke tror, det er sådan, så jeg har besluttet, han har ret. Jeg kan simpelthen ikke overskue andet.

Nå, klokken er blevet 18 over sengetid, så I'm out!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar