lørdag den 8. september 2012

Interview med en globetrotter..

- Nå M, hvilken type vil du sige, du er, når det gælder rejser?
- 'Armen, jeg læser jo sådan noget kultur-halløj, så jeg er selvfølgelig utrolig glad for at komme ud og se, hvordan andre mennesker lever. Så'rn er jeg bare.

- Så du er ikke til charterrejser og den slags?
- Nej, det kan man godt nok ikke sige. Det er bare slet ikke mig. Jeg ville blive sindssyg af en uge på charter. Jeg er nok mere back-packer-typen. Du ved, leve som de lokale, rejse som de lokale, ikke planlægge, men bare rejse som det passer mig. Stik mig en tyver og en vilkårlig flybillet, og så er jeg glad!

- Og hvordan harmonerer det med dit nye liv?
- Ja, E og jeg har snakket meget om det. Og det er rigtig vigtigt for os, at Lillen får set verden, som den er. Hun skal opleve, at mennesker er, lever og tænker forskelligt. Hun skal med til steder, hvor hun kommer til at synes, det hele er lidt mærkeligt, som vi så kan snakke om. Det er rigtig vigtigt for os, at hun lærer verdens mangfoldighed at kende. Helt sikkert.. Og E tænker lig'som mig. Vi har begge rejst både før og efter, vi fandt sammen, og han kan heller ikke leve uden at rejse. Vi har også rejst sammen som både back-packere i Afrika og ja, så er vi lidt skøre og har været på camping rundt i Europa et par gange. Men selvfølgelig uden at planlægge, så vi stadig har den frihed, der er så vigtig for os. Simpelthen.

- Så drømmerejsen den går til?
- Ja, vores sidste rejse var Afrika, og det var virkelig en oplevelse, vi aldrig glemmer. Der vil jeg gerne tilbage til. E vil gerne til Sydamerika. Så det kan gå lidt alle vegne hen. Hvis der er eventyr og frihed, så er vi der. Det er sikkert.

- Det lyder vel nok spændende! Hvor skal I så hen næste gang?
- Altså nu her, næste gang? Altså den rejse vi lige har bestilt? Ehm... altså..ja altså, det er sådan...altså vi skal til Mallorca....På All Inclusive...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar