torsdag den 7. februar 2013

En eftermiddag på landet

Jeg har været hele vejen ude i Hedehusene i dag. Min fars kone havde givet mig en massage, fordi jeg i et par måneder har rendt rundt med skuldrene oppe under ørerne (fordi sådan synes jeg, det er fedest at læse til eksamen, okay!)
Nå, men taget i betragtning at jeg kommer fra en vestjysk by, der er utrolig røvsyg, er jeg alligevel imponeret over, hvor stor forskel der er på København og en by, der ligger en halv time uden for København. Jeg kunne lige så godt være blevet masseret i Aulum! Tilsat en gangster eller to... Og fratrukket en accent man kan holde ud at høre på.
Hvornår skiller det? Man kører ud af Roskildevej/Frederikssundsvej og BANG!!! Så er vi i udkantsdanmark. Misforstå mig ikke. Jeg har intet imod hedehusene, så vidt jeg ved - og så længe jeg ikke selv skal bo her - men jeg er satme imponeret over forskellen mellem Kbh og landet. Tog mig selv i at lede efter en genbrug, for de kan da umuligt vide, hvad man skal tage mange penge for HELT herude...

- Og hvis det ikke er på landet, man finder lyselilla nylonstrømper på overarbejde, hvor så?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar